منابع آزمون وکالت

اگر وقت کافی دارید، بهتر است مطالعه را با کتاب‌های مرجع شروع کنید، اما اگر کمتر از یکسال تا آزمون فرصت دارید، کتاب‌های آزمونی بهترین انتخاب هست. در ادامه برای هر درس، کتاب‌های ازمونی مناسب معرفی می‌شود. البته این نکته را هم مدنظر داشته باشید که الزاما این منابع تنها منبع مناسب برای آزمون وکالت نیست، بلکه مهم ارتباط برقرار کردن شما با منابع هست. بنابراین ممکن هست شما با منابع دیگر ارتباط بگیرین و به موفقیت هم برسید.

حقوق مدنی: اگر پایه خیلی ضعیفی دارین و درواقع از مدنی چیزی نمی‌دونین، بهتر است با جزوه شهبازی شروع کنید. این جزوه، مطالب را به صورت روان و قابل فهم‌تر بیان کرده و برای آشنایی ابتدایی با حقوق مدنی، منبع مناسبی است. بعد از آشنایی با حقوق مدنی، کتاب شرح جامع حقوق مدنی نوشته فرهاد بیات و کتاب مدنی دکتر محمدمهدی توکلی، منابع بسیار مناسبی هستند. البته کتاب دکتر توکلی نسبت به کتاب دکتر بیات سلیس‌تر و روان‌تر است و مهم این است که با کدام ارتباط بهتری بگیرید. برای تست هم کتاب تست حقوق مدنی دکتر قربانی بهترین منبع است، به شرط آنکه تمام پاسخ‌های تشریحی را مطالعه کنید تا مطلب برای شما جا بیفتد.

 

آیین دادرسی مدنی: این درس از جمله دروسی است که نص محور بوده و داوطلب با مطالعه دقیق و تسلط بر جزئیات هر ماده می‌تواند بالاترین درصد را کسب کند. اما برای اینکه متوجه مفهوم کامل مواد قانونی شوید، می‌توانید از کتاب آیین دادرسی مدنی دکتر محمدمهدی توکلی استفاده کنید و مطالب را به طور کامل یاد بگیرید. دقت کنید که اگر فرصت کافی برای مطالعه کامل این کتاب ندارید، می‌توانید در مباحثی که از روی متن مواد متوجه نمی‌شوید، از کتاب دکتر توکلی استفاده نمایید. در مورد تست این درس مهم هم کتاب تست دکتر عمروانی توصیه می‌شود.

 

حقوق تجارت: این درس از جمله دروسی است که با وجود نامانوس بودن مطالب آن در صورت تسلط کامل به متن مواد قانونی می‌توان درصد بالایی به دست آورد. اما در مورد برخی مباحث مانند اسناد تجاری باید از کتاب کمک آموزشی استفاده کرد. کتاب دکتر محمدمهدی توکلی به صورت سلیس و روان، مطالب رو توضیح داده و می‌توانید از آن استفاده کنید. برای تست، کتاب دکتر قربانی پیشنهاد می‌شود و حتما پاسخ تشریحی تمام سوالات‌رو مطالعه کنید تا مطالب مطالعه شده تثبیت شود.

 

اصول فقه: این درس از دروسی است که اکثر داوطلبان عقیده دارند درس سختی است و نمی‌توانند مطالعه کنند و چون ضریب یک دارد، زیاد مورد توجه داوطلبان قرار نمی‌گیرد. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید، با وجود اینکه اصول فقه ضریب یک دارد، اما یک درس ترازساز بوده و اگر داوطلبی بتواند درصد خوبی در این درس به دست آورد، در ترازو رتبه وی، تاثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت. بنابراین حتما روی این درس سرمایه‌گذاری کرده و با برنامه‌ریزی صحیح و مطالعه اصولی، درصد بالایی به دست آوردید. کتاب اصول فقه آزمونی محمدرضا شبخیز برای مطالعه این درس و تست سمیرا محمدی برای تثبیت مطالب بسیار می‌تواند به شما در کسب نتیجه دلخواه کمک نماید.

 

حقوق جزا: این درس از جمله دروسی است که اکثر داوطلبان به سختی با آن ارتباط برقرار می‌کنند، اما احمد غفوری در کتاب شرح آزمونی به صورت کامل و جامع، هر ماده قانونی و نکات مربوط به آن را ذکر کرده که باعث می‌شود داوطلب بی‌نیاز از کتاب‌های دیگر باشد. تست حقوق جزا از همین نویسنده هم می‌تواند برای تسلط بر مطالب مثمر ثمر باشد.

 

آیین دادرسی کیفری: این درس از جمله دروسی است که با مطالعه دقیق مواد قانونی به راحتی می‌توانید درصد بالایی به دست بیاورید. اما نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که به هنگام مطالعه این درس باید تمام مواد قانونی را با جزئیات کامل به خاطر بسپارید و در مباحثی که مشابه هستند، به صورت تطبیقی مطالعه نمایید تا تفاوت‌ها و شباهت‌هارو بشناسید. برای مطالعه این درس و تست‌زنی می‌توانید از کتب احمد غفوری استفاده کنید.

اگر مطلب را می پسندید لطفا آنرا به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

0